Ana Sayfa SEYAHATLER Lviv – Gitmeden Önce Bilinmesi Gerekenler

Lviv – Gitmeden Önce Bilinmesi Gerekenler

Lviv’e gitmeden önce kulaktan dolma bilgilerle ucuz ve eğlenceli bir şehir olduğunu duymuştum. E tabi bir de herkesin konuştuğu Ukraynalı kadınların çok güzel olduklarıydı. Burada 4 gün geçirdikten sonra Lviv’le ilgili bir takım garip ve faydalı bilgileri sizlerle paylaşacak hale geldim. Her şeyi abartıp seven blogger triplerinden çok farklı yorumlar göreceksiniz aşağıda. Bu bir yıldırma yazısı kesinlikle değildir. Ben her şeye rağmen Lviv’i sevdim, gene giderim diyorum. En kötü haftasonu gidip hunharca et yiyip dönerim. Muhtemelen gidiş dönüş bileti ve hesap Nusret’te verilecek hesaptan ucuz olacaktır.

5863
Lviv Town Hall manzarası

Lviv’e gitmeden önce kulaktan dolma bilgilerle ucuz ve eğlenceli bir şehir olduğunu duymuştum. E tabi bir de herkesin konuştuğu Ukraynalı kadınların çok güzel olduklarıydı. Burada 4 gün geçirdikten sonra Lviv’le ilgili bir takım garip ve faydalı bilgileri sizlerle paylaşacak hale geldim. Her şeyi abartıp seven blogger triplerinden çok farklı yorumlar göreceksiniz Lviv hakkında. Bu bir yıldırma yazısı kesinlikle değildir. Ben her şeye rağmen bu şehri sevdim, gene giderim diyorum. En kötü haftasonu gidip hunharca et yiyip dönerim. Muhtemelen gidiş dönüş bileti Nusret’te verilecek hesaptan ucuz olacaktır.

Türk nüfusu fazlalığı

Ukrayna’da bir Türk şehri vardı da biz mi bilmiyorduk gerçekten anlamış değilim. Resmen Türkler Lviv’i fethetmiş arkadaşlar. İndiğin gibi İstanbul ve Bodrum restoranlarının kartı veriliyor üstelik bir Ukraynalı kadın tarafından. Yetmiyor otobüse biniyorsunuz bu sefer Metro Club’ın kartı bir Türk erkek tarafından üzerinde ‘Weekend Party Invitation’ yazan kart elinize tutuşturuluyor. Bir de ‘‘Siz gelin, gızlardan para almazlar’’ diye ekleniyor. Sokaklarda sağa sola baktım belki Türk Kültürü Yaşatma Derneği vardır diye de göremedim. Kısacası HER YER TÜRK burada. CCC Türkiyem CCC

Lviv çok soğuktur yanılgısı

Pardon ama bu Lviv hep çok soğuk saçmasını kim çıkardı? Biz mi şanslıydık bilmiyorum da gayet etek ve tişörtle dolaşabildik Haziran ayında. Yalnız gece esinti çıkıyor, haklarını yiyemem. Siz son dakikaya kadar hava durumunu takip edin ve bavulunuzu öyle ayarlayın.

Biz bu bebekleri 1 saat bekledik Meat and Justice’te.

Servis hızının yavaşlığı

Ukrayna’da servis hızı İNANILMAZ yavaş. Bu bir abartı değil, oradaki işletmeler İstanbul’da olsa garsonlarının, sahiplerinin falan gözüne bir yumruk çakılırdı. Sonra herkes protesto eder, işsizlikten kapanıp giderdi. Ukrayna’nın diğer şehirlerini bilemem ama Lviv’de asla bir kahve içeyim, hemen kalkarım gibi bir olay asla yok. Olay biraz şu şekilde gelişiyor:

-menü isteme:10 dakika

-sizin İngilizce konuşmanıza rağmen Ukraynalı olmadığınızın anlaşılması ve ikinci menünün gelmesi: 10 dakika

-sipariş ettiklerinizin gelmesi: 20 dakika

-hesap isteme:10 dakika

-ödeyebilme başarısını gösterme: 10 dakika

Bir de bu yavaşlığın üzerine ekmek ve su gibi temel ihtiyaçlar bazen hiç umursanmayabiliyor.

Giyim tarzları

Ukrayna ortalama geliri 6600 Grivna, yani 220 Euro gibi bir şey yapıyor. Gerçekten durumları olmadığı ortada. Kimse zaten trendsetter’lık beklemiyor. Oldum olası fazla moda takıntısını saçma bulmuşumdur. Bu satırları kot, tişört giyip çıkan biri olarak yazıyorum, yanlış anlaşılmak istemem. Yalnız Lviv topraklarına sanırım babet çorabı uğramamış. Babetlerin içine uzun çorap giyiliyor. Burası hala 90’ları yaşıyor bir de ilginç yamalı pantolonlar, kargo şortlar (bunun ne anlama geldiğini hepimiz biliyoruz sanırım shshs) ve şeffaf sutyen askıları her yerde dikkatleri çekiyor.

Arada eğlenceli insanlar da çıkmıyor değil.

Garip tiplemeler

Lviv’de çok fazla samimi, insana enerji veren birilerini pek göremedik ne yazık ki. İnsanlar biraz mesafeliler. Belki sebebi İngilizce’lerinin kötü oluşu ya da ekonomik durum olabilir diye düşünüyorum. Sokakta da sık sık kanat takıp gezenler, prenses kıyafetliler ve minion kostümlü insanlara denk gelebilirsiniz. Bu atmosferi hissedebilmek için Rynok Square’deki Beer Theather’a oturun. Dediğimi anlayacaksınız 🙂

Gece hayatı

Vohooo abiiii, gece hayatı çok iyi, kopuyoruuuuz gibi laflara pek kanmayın. Bunları zaten daha çok Türk erkeklerinden duyarsınız. Strip clubların ününden olsa gerek Lviv gece hayatına tapılır. Ben size gerçekleri açıklayayım; Ukraynalı erkekler de güzel kadınlar da evde oturuyor ya da kadınlar strip club’ta shift’lerini bekliyorlar. Club’lar adeta yaşlı Erasmus’u ve/ya Polonya’dan bir akına uğramış durumda.  Daha çok Türk kaynıyor :)))) Çevreden konuşmaya çalışan insanlar da Türk kadınlarını ilk defa gördüklerini söyleyip, ikinci soru olarak ‘‘are you muslim, are you cola’’ yı yapıştırıveriyorlar. Yapmayın etmeyin, gece hayatı Mykonos’tur, İbiza’dır, Berlin’dir. Buradaki barlar Taksim-Beats ayarındadır. Daha da uzatmayacağım.

Thug life anları

Uber’in sudan ucuz olması

Belgrad’daki taksilerde kazıklanma hikayelerinden korkup Uber ve taksi kullanma durumuna mesafeli yaklaştık son günümüze kadar. Dönüş günü Uber açıp ne kadara geldiğini kontrol ettik. Otel ve havalimanı arası 59 UAH gösteriyordu. Yani 2 EURO. Sakın havalimanı otelinden falan kaldık gibi yanlış anlaşılmasın. Baya şehir merkezinde konakladık. Lviv’deki Uber Avrupa’daki sudan kesin ucuz da, Lviv’dekinden değil tabi ki. O da 7-20 Grivna arasında değişiyor litresine göre.

Şehirde düz yolun olmaması

Yolu geçtim kaldırım bile yok. Her yer arnavut kaldırımı ve yamalı. Bu yollarda topukluyla gezebilen Ukraynalı kadınları tebrik ediyorum. Ben kulübe giderken neredeyse taşların arasına sıkışacaktım.

İngilizce bilinirlik oranının sıfırlarda seyretmesi

Bu şehirde gerçekten yabancı dil bilinmiyor. Lviv Handmade Chocolate’ta yandaki masanın ne yediğini göstermemize rağmen anlaşamadık. Bu olay bir markette de tekrarlandı. Bu sefer parmakla göstermemize rağmen anlaşamadık. Ertesi gün aynı markete, aynı şeyi almaya gittiğimizde de aynı durumu yaşadık.

Sokak sanatının vohoo dedirtmesi

Buradaki müzisyenler inanılmaz iyiler. Sokak sanatı da serbest olduğu için her yerden güzel tınılar geliyor.

WC’de kadın erkek ayrımı olmaması

Bu duruma teyzeler epey şaşırıyor. Evet, ayrım yok birçok yerde. Giderseniz şaşıp kalmayın.

Restoranlarda 100 gr fiyatı çekilmesi

Genelde et restoranlarında 100 gr üzerinden fiyatlandırma yapılıyor ve bir porsiyonun 150-200 gr olduğu dünyada hesap gelince ne oluyoruz deme ihtimaliniz oldukça yüksek. Lviv Handmade Chocolate’ta işler biraz daha değişik aslında. 3 dilim muzu 1 porsiyon yani 15 gr olarak sayıyorlar. Önünüze minicik şey geldiğinde dalga geçtiklerini sanıyorsunuz, sakin olun. 3 tabak falan isteyin.

Maps’te gözüken müzenin gittiğimizde orada olmayışı

Territory of Terror diye bir müzenin yapıldığını duymuştuk. Heralde açılmadan da maps’e koymazlar diye düşündük. Bir gidip baktık ki yerinde lastikçi var. Aval aval bakındığımızı gören bir lokal bize yardımcı olmak istedi. Özetle aldığımız cevap ‘‘25 yıldır burada yaşıyorum. Hayatımda duymadım.’’ Bazen insan gerçekten hayret ediyor. Umarım siz gittiğinizde müze açılmış olur.

7 YORUMLAR

1. İngilizce konusunu abarttiginizi düşünebilirler. Ancak gerçekten öyle. Ben sırtımda çanta, yanda kocaman otobüsü gösteriyorum, “bus station” diyorum, haritaya göre de buralarda bir yerde, anlaşamadık. İnanılmazdı.

2. Biz Lviv’e 3 ile 6 kasım arasında gittik ve çok memnun kaldık havalimanında biraz zorluk oldu ama sıkıntı çıkmadı. Havalimanında çıkışta bize ali bey Antalya Restaurantın kartını verdi çok acıkmıştık ilk durağımız Antalya Restaurant oldu bizi çok iyi karşıladılar Restaurant biraz küçüktü ilk başta çekindik fakat hersey göründüğü gibi değildi o küçücük mutfakta neler yapıyorlardı biz bile şaşırdık yemekler çok lezzetliydi özellikle yoğurt ben hayatımda böyle bir yoğurt yemedim çorbalar çok lezzetlıydi sac kavurma sacın ateşin üstünde geliyor onada diyecek birşey yok . Sonra antalya Restaurant ta onur diye bir arkadaş çok kibar birisiydi bize yaklaşımı çok iyidi bize civardaki tarihi yerleri kısaca anlattı bizde onun anlattığı şekilde gezmeye başladık sonrasında gece klubü girecektik malevich 3000 kişilik çok büyük bir disko bizi almadılar rezervasyon istediler onur bey bişi olunca bizi arayın demişti onur beyi rahatsız ettik gece gece klubteki görevlileri aradı ve bizi içeri aldılar çok güzel ve nezih bir klub gitmenizi tavsiye ederim yani işin kısacası Lviv’e giderseniz mutlaka Antalya Restaurant ta gidin

• Selamlar, keyifli vakit geçirmenize çok sevindim. Tavsiyeleriniz için de çok teşekkürler. Biz gece kulübü olarak Rafinad’ı tercih etmiştik, Malevich biraz uzakta kalıyordu ve kapanış saatine yetişememiştik.

• Merhaba, aslında bütçe meselesi sizin nasıl gezdiğinize bağlı olarak değişiyor. Çok abartı yerlerde yemek yemeyip lüks yaşamazsanız yeterli olacaktır. 3 gün için yeterli gözüküyor gibi geldi. Booking ya da Airbnb’den konaklama seçeneğinize bakıp daha rahat karar verebilirsiniz. Bahsettiğiniz bütçede konaklama var mı tam emin olamadım çünkü 🙂

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.